Snälla vän, säg nej ikväll

Jag glömmer aldrig de blåljus och sirener som skallrade vår innergård, dina knytnävar mot tegelstensfasader eller ljudet av mitt ärvda porslin som krossas mot vardagsrumsgolvet. Inte heller det sista slaget som fick mig att falla handlöst bakåt, smärtan det åsamkade mitt bakhuvud eller stunden då polisen slutligen eskorterade mig därifrån, bort från dig. Minnet av din din höga röst och dina hårda ord lever alltid kvar, precis som soluppgångarna under vilka du gett mig lovord om att det aldrig ska hända igen, för att kort därefter svika och ljuga. Om och om igen. Jag må ha förlåtit, gång på gång, men jag glömmer aldrig.

Daniella Chanelle

<3<3<3<3<3<3 du kan skriva när när som helst hjärtat

2017-05-07 | 23:46
http://daniellachanelle.com
nerv

glad att se dig här. <3

2017-05-15 | 21:56

Tusen och åter tusen tack för era fina kommentarer, hjärtan.


 
Namn:
     Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: