Ja, visst gör det ont när knoppar brister. Varför skulle annars våren tveka?

Jag önskar att jag hade kunnat skriva om hur det redan har blivit maj; att varenda tillsymmelse till snöflinga har smält undan och björkarna sakta men säkert börjat återfå sina gröna blad efter en kall och färglös vinter. Om hur jag välkomnar våren med öppen famn och konstaterar att dess värme, ljus och liv har varit efterlängtat. Att jag har jag blivit sambo på obestämd tid framöver, ändrat profilbild på Facebook och köpt mig ett par nya tygskor. 
 
För så är det. Men bortsett från det är ingenting, ingenting som det ska, och då är inte någonting relevant eller ens värt att nämna i jämförelse. Min pojkvän blir alltmer aggressiv, hotfull och våldsam; det har nu gått så långt att polisen blivit inblandad. Han har dessutom varit otrogen mot mig. Knullade en annan medan jag låg däckad i samma säng. Och jag har ovanpå detta blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp, av någon som ska föreställa en av mina närmaste.
 
Det finns inga ord kvar längre. Jag struntar fullständigt i plusgrader och 70 gilla-markeringar. Allt jag känner är bara avgrundsdjup ångest, smärta och sorg. Jag har ingenstans att ta vägen. Ingen att vända mig till. Det känns som att jag förlorat allt, inklusive mig själv.

Anonym

Kom hit. <3 /D

2015-05-22 | 03:35
J

Fy fan, vet knappt vad jag skriva nu. Lämna honom?

2015-05-28 | 06:28
http://doforperfektion.blogg.se
Rebecka

Ta hand om dig.

Kram

2015-05-29 | 16:38
Klara

Åhhh blir så arg när jag läser ditt inlägg <3 Du förtjänar så mycket bättre, du verkar vara en så fin person!! Har du kunnat lämna honom? Är det han som också utsatt dig för övergrepp eller är det en annan person? Jag blev utsatt för ett sexuellt övergrepp förra sommaren så jag vet hur fruktansvärt det är och kan verkligen känna igen mig i dina känslor :( <3

Kom också ihåg att INGET av det du blivit utsatt för eller som din pojkvän gjort är ditt fel. Du hade inte kunnat göra någonting annorlunda och du har absolut INGET att skämmas för eller känna skuld för <3 Skriver det eftersom jag vet hur lätt det är att lägga skuld på sig själv när man har varit med om något sådant, kämpar varje dag med att sluta lägga skulden på mig själv för det som hände, även om jag liksom i "teorin" vet att det inte var mitt fel osv. Nu vet jag såklart inte hur det är för dig men jag tror att det ändå kan vara skönt att höra att det ALDRIG ÄR ENS EGET FEL! <3 Aldrig aldrig aldrig! (Skriver nästan detta lite till mig själv också, haha)

kram och hoppas du mår okej <3 & säg till om du vill ha någon att prata med :) du skriver btw SÅÅ fint verkligen!

2015-05-30 | 00:42
Daniella 🌙

Lever du vännen?

2015-05-31 | 15:06
http://vapenbroder.blogg.se/
M

Snälla, snälla, snälla lämna honom. Jag avskyr egentligen folk som (särskilt baserat på vad endast den ena partnern berättar) säger åt någon att göra slut. Men i det här fallet när våld förekommer så finns det enligt mig inget alternativ.

Min pappa var våldsam mot min mamma under hela min uppväxt. Hon spenderade 30 år av sitt liv på att vara hans slagpåse och han bröt ner henne totalt. Så snälla, rädda dig själv och spendera inte ditt liv såhär. Jag förstår att det är svårt, det gör jag verkligen då jag som sagt bevittnat en liknande situation under en lång tid.

Om du känner att du inte kan/vill lämna, så skaffa åtminstone bevis för vad som sker. Anteckna, fota och helst av allt; berätta för någon. Förlåt om jag på något sätt varit jobbig genom att skriva denna kommentar, kanske inte borde lägga mig i egentligen. Men det här är ett så pass känsligt/personligt ämne för mig att jag var tvungen att skriva något. Jag hoppas att du finner styrkan att på något sätt ta dig ur den situation du är i nu, och inser att du är värd bättre. Kom ihåg att oavsett vad han påstår så älskar han dig inte. Tar man till våld, psykiskt eller fysiskt, så älskar man inte den personen. Det finns ingenting du skulle ha kunna gjort för att förtjäna en sådan behandling, precis som Klara sa så är det aldrig ditt fel. Aldrig. Ta hand om dig, kram!

2015-06-12 | 10:56
missnot.blogg.se

Mitt hjärta gick sönder, jag kände hur luften gick ur mig och jag fick ont i hela kroppen.
Det här är inte okej, det här är inte okej någonstans!
Du är värd så mycket mer, ett förhållande ska inte vara destruktivt, det ska inte vara skadligt fysisk eller psykiskt, det finns INGET som rättfärdigar att han är hotfull oavsett om de gäller ord eller fysiska ageranden.
Faktum är att du inte ens behöver ha märken, vara synbart påverkad, för jag vet att det är ungefär det man brukar intala sig själv är nödvändigt för att det ska vara "någolunda allvarligt" (om detta är någon skyddsmekanisk låter jag vara osagt).
Det räcker med att du upplever en känsla av obehag - vilket du uppenbart gör.

Och sexuellt övergrepp är bland de värsta jag själv varit med om så jag förstår att det är extremt jobbigt, ännu värre om det är från någon du känner och de blir rent personligt.
Som tidigare nämt, INGET är ditt fel, alla tankar som går i den riktningen måste du försöka slå bort och såg med logik. Skulle det vara din bästa väns del om hen utsattes för det? nej. alltså är det inte ditt fel heller.
Jag vet att jag kanske går out of my way här med allt jag skriver med tanke på hur lite koppling jag har till dig osv. men vill du skriva av dig eller bara bolla tankar så är du välkommen att höra av dig anytime, ibland är en helt utomstående främling (well... som skriver rätt öppet om sitt liv) rätt skönt att kasta allt på.

KRAM på dig!

2015-06-22 | 11:15
http://missnot.blogg.se/

Tusen och åter tusen tack för era fina kommentarer, hjärtan.


 
Namn:
     Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: