Jag såg sprickor i himlavalvet och gav mig iväg

Jag tänkte publicera mitt nuvarande matschema här. Nu när jag äntligen har mina studier att sysselsätta mig med under dagarna, och således har kommit in i ett vardagslunk med rutiner som passar mig, så kände jag att det även var dags att förändra min kosthållning. Det känns bra att komma ur den cirkel där jag ätit mackor, yoghurt och snabbnudlar till alla måltider, och lösviktsgodis emellan dem. Nu ska jag istället börja ta hand om min kropp igen, och detta är en början. Beroende på vad jag är sugen på och har till hands kommer jag förmodligen även äta något mellanmål utöver detta, men här är mallen jag tänker följa i alla fall. Skulle jag råka frångå från schemat någon dag så gör det ingenting, så länge jag inte faller ur det helt.

Givetvis inser jag att det kommer bli en stor omställning, och att det emellanåt kommer kännas både trist och svårt. Men. Om jag äter 794 kalorier per dag kommer jag gå ner stadigt i vikt och nå mitt mål om 17 veckor, det vill säga under juni månad. Det motiverar mig. Nej, nu jävlar kör vi.

Frukost:
337 kcal
Gröt (40 g fiberberikade havregryn, 30 g äppelmos, 100 g lättmjölk) + 212 kcal
Smoothie (150 g jordgubbar/banan/blåbär, 100 g juice)  + 125 kcal

Lunch: 105 kcal
Proteinshake (30 g kaseinprotein) + 105 kcal

Middag: 344 kcal
Bärkvargröra (100 g hallon/blåbär, 150 g lättkvarg, 10 g lättmjölk, 10 g fiberberikade havregryn, 5 g fiberfin, 5 g mandelmjöl) + 213 kcal

Dagligt näringsintag: 655 kcal (52% kolhydrater, 35% protein, 13% fett)

Angelica Sundbom

Lycka till med att nå ditt mål! Kram!

Josefin

Vad duktig du är :)

2015-02-27 | 18:27
http://letusfly.blogg.se

Tusen och åter tusen tack för era fina kommentarer, hjärtan.


 
Namn:
     Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: