Jag har väntat ett helt liv på att vara någon ny

Svälten har nått mig igen med full kraft, och det känns både ledsamt men skamligt nog också väldigt hoppfullt att kunna konstatera det. Jag har saknat den och vad den gör med mig. Tankar som tryggt och stilla vilat undanträngda i bakhuvudet börjar långsamt träda fram, starkare än på länge, och jag går från att bestämt stöta bort dem till att försiktigt omfamna dem. Ännu en gång kretsar livet kring att stå på vågen, skriva listor, skapa excel-dokument, ladda ner diverse hälsoappar, utesluta livsmedel, hoppa över måltider, kontrollera dagsintaget, beställa bantningspreparat, googla effektiva dieter, planera milslånga promenadsträckor, memorera kaloritabeller, sätta upp träningsscheman och anteckna delmål.
 
Det är så sjukt.
 
Men just nu kan jag inte tänka mig något mer meningsfullt än att gå ner i vikt. Bli den människan jag vill vara. Träna tills varenda muskel i kroppen värker, springa tills hjärtat knappt orkar längre, svälta tills det svartnar för ögonen. Jag fantiserar om och inbillar mig att allt kommer bli bättre då. Att jag kommer bli bättre. Bara några kilo till.
 
Jag är så sjuk.

Daniella 🌙

Fast jag tänker: varför får jag inte vara den människan jag VILL vara bara för att andra trackar ner på smala? Det handlar ju ofta om avundsjuka med, "men usch vad smal du blivit" fick en vän höra för inte så länge sedan av sin tjocka mamma. Lär ju inte ha varit konstruktiv kritik iallafall.

2014-09-28 | 15:01
http://vapenbroder.blogg.se/
Daniella 🌙

fick du kommentaren?

2014-09-28 | 15:01
http://vapenbroder.blogg.se/
Karin

Kram
Vet du vad som hänt mydearestdarling?

2014-10-01 | 09:36
Hannah

Gumman, ta hand om dig!
Vi får peppa varandra, är också nere i en mörk period just nu..

Stor kram

2014-10-05 | 14:41
http://hannahwithana.blogg.se
Angie

Virtuella styrkekramar! Känner mycket igen mej i dina tankar och känslor. Det känns som om hösten ger utrymme för många mörka tankar, trots dess vackra färger.


Tusen och åter tusen tack för era fina kommentarer, hjärtan.


 
Namn:
     Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: