Axla den dagliga skammen, bär den på din rygg


Under en tiondels sekund möter jag ett ögonpar på gatan som får mina egna att tåras. Allting kommer tillbaka som på beställning, jag slungas tillbaka någon månad, kanske två i tiden och finner mig själv på den värsta platsen jag någonsin varit på i sällskap av den värsta människan jag någonsin mött. Jag biter hårt i läppen och borrar ner vassa naglar i handflatorna för att inte skrika rakt ut. För att inte skrika så att alla hör, högt om all jävla smärta du åsamkade mig den natten.

Du somnade stilla mellan svettiga lakan efteråt, jag gick sönder på ditt badrums kalla kakelgolv. Hulkade hjälplöst ömsomt våldsamt, ömsomt tyst. Tiden stod stilla, samtidigt som huvudet gick på högvarv och hjärtat rusade snabbare än någonsin. Jag vet inte hur länge jag satt där inne. Men överlevnadsinstinkten, den som till en början distanserat mig från att greppa vad som precis hade hänt, började till slut långsamt sina. Oförståelsen krympte, och snart förstod jag. Förstod förstod förstod. Och så kom smärtan. Vreden, hatet och avskyn. Och framför allt skuld och skam.

Hur du, en fullständig främling, kan ta dig rätten att göra så mot mig. Hur du kan förstöra mig, ärra mig för livet. Och hur du bara veckor därpå fortsätter ditt liv rakryggad, oberörd. 

Sedan den natten, under en tid som känns som en evighet, har jag spenderat mitt liv åt att undvika dina kvarter och går aldrig någonsin ensam genom staden nattetid. Jag är ett skadeskjutet rådjur, ett offer ständigt på flykt. Alltid på min vakt med kvicka steg och blicken sänkt för att du aldrig ska kunna registrera mig.

Men så en dag händer det ändå.

En tiondels sekund och jag faller i tusentals bitar på grund av dig igen.

Nathalie

Kramar.

2014-07-30 | 15:18
http://h0minem.blogspot.com
Nathalie

Usch, jag blir både arg och ledsen av att läsa din text! Har själv varit med om vidriga saker. Så många killar som behandlat mig illa vilket har lett till att jag är livrädd för både män och närhet :(
Kramar till dig!

Ami

Jag kan förstå precis hur det känns. Jag är också i samma sits och det är så jävla hemskt! Jag vågar inte ens gå och handla själv. Om du behöver någon att prata med som verkligen förstår så finns jag här. Har du kik? Om inte så kan du alltid maila. Jag vet ju inte vad det är som hänt men jag tror att jag förstår om man läser lite mellan raderna. Ta hand om dig <3

2014-07-30 | 17:40
http://deardoll.blogg.se
Florence

Åh fina, fina du <3 Som Ami skriver så vet jag ju inte vad som har hänt, men det låter verkligen inte bra. Blir så djävla förbannad och ledsen för din skull! Men din värdighet är inte förlorad, du har INTE gjort något fel. Styrkekramar <3

2014-07-31 | 10:08
http://oddworld.blogg.se/
nihilisten

Hjärta.

2014-07-31 | 13:54
http://nihilisten.blo.gg
Tr

Usch, kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att möta den personen. Jag är livrädd för att stöta på den som utsatte mig.
Kram!


Tusen och åter tusen tack för era fina kommentarer, hjärtan.


 
Namn:
     Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: