Glöm inte bort det som gör dig varm

Gissa vem som fyllde år i förra veckan? Det gjorde jag, minsann. I 20 hela år har jag existerat nu. Födelsedagen till ära bjöd jag över mina föräldrar på ett kalas i gammal, hederlig anda med ballonger, prinsesstårta och hela köret. Vi spenderade sedan hela dagen tillsammans och det var bland det härligaste på länge. Numera trivs jag så ofantligt bra i deras närhet och jag kan varken uppskatta det tillräckligt eller vara tacksam nog.

Till middag åt vi italienskt i sällskap av min pojkvän, som de fick träffa för första gången någonsin. Det var nog lika nervkittlande som det var vansinnestrevligt, men väl på tiden efter en snart 10 månader lång kärleksrelation. Världen skälvde i stunden de tog varandra i hand för att hälsa; precis varenda lem i min kropp skakade och jag trodde att jag skulle svimma av andnöd. För någonstans var det så överrumplande, att se mina båda bästa världar förenas. Jag ville liksom stanna kvar där i precis den stunden och bara kurra i en evighet. Ovanpå det smakade maten gott och samtalet flöt på bra. Den enda pinsamma stunden inträffade när jag, som är allergisk mot tystnaden, förtvivlat letade efter samtalsämnen för att sedan i ren desperation kasta ur mig frågan om vad de ansåg var min bästa egenskap. I stundens hetta kändes det rimligt; starka känslor till mig har de trots allt gemensamt och kan förenas i. Men oj, vad de inte var beredda på att behöva kärleksförklara mig inför varandra på restaurang. Hoppsan...
 
Nåja. Det var en himla pangdag. Mor skickade ett sms redan en kvart efter att vi skilts åt för att berätta att hon och min far verkligen tyckte bra om honom, samt att de saknat mig under denna tid vi varit isär och att de redan längtar till nästa gång vi får tillfälle att träffas. Jisses, vad jag älskar dessa tre.

Violent

Låter som en jättefin dag. Massa grattis i efterskott :) Kram!

nihilisten

Grattis i efterskott! <3

2015-04-13 | 13:54
http://nihilisten.blo.gg
E-

Grattis i efterskott :) Undra vart i Norrland du bor ? :D XD

2015-04-16 | 06:54
http://anorsa.blogg.se/
Daniella 🌙

Hoppas du är okej, kram.

2015-04-24 | 02:37
http://vapenbroder.blogg.se/

Tusen och åter tusen tack för era fina kommentarer, hjärtan.


 
Namn:
     Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: