Allt vackert rinner av mig, alla fula skyar dröjer sig kvar

Förmodligen kommer det komma upp en del funderingar om mig och vem jag är eftersom jag dyker upp "från ingenstans", så jag tänkte besvara de mest troligt förekommande här :)
 
Till att börja med vill jag understryka att jag inte är ny här i den ätstörningsrelaterade bloggvärlden egentligen, även om inte någon av er har en endaste liten aning om vem jag är. Jag har själv aldrig drivit någon viktblogg (åtminstone inte någon som jag låtit andra läsa), men däremot har jag följt en hel del sådana bloggar slaviskt ända sedan 2010 ungefär. Anledningen till att jag tar steget att skapa en egen nu är för att dels motivera mig själv och få ventilera mina tankar, men också förstås för att förhoppningsvis kunna få kontakt med er, äntligen!
 
Ni kan kalla mig för Polly. 
 
Jag är 18 år fyllda och bor ensam i min minimala men älskvärda lägenhet i den norra delen av vårt avlånga land, till vilken jag flyttade för snart två år sedan. Vardagarna spenderar jag till största del i skolan (de dagar jag orkar ta mig dit alltså), där jag läser samhällsvetenskap på gymnasienivå. Festar fredag-lördag och hatar söndag. 
 

Mitt absolut största intresse och tidsfördriv är musik - här är det framför allt svensk pop och rock som dominerar (kent och Håkan Hellström är mina gudar), men jag är inte främmande för brittiskt eller indieband heller. Katter, politik, vodka och kultur är annat jag håller kärt. 
 
I snart fem år har jag levt med ätstörningar och depressioner. Redan som fjortonåring började jag självskada och slutade äta (men egentligen var mina hjärnspöken närvarande långt innan det). Sedan dess har jag varit en aktiv besökare hos olika psykiatrier - just nu behandlas jag lite halvers av en psykoterapeut för att försöka få ordning på min nedstämdhet och sömnbesvären som är mer regel än undantag. Jag skär mig inte längre men har fortfarande ett destruktivt förhållande både till mig själv och till mat. Det är vad den här bloggen kommer handla om. Men framför allt kommer den att handla om min vilja om att bli smal.
 
Ni kan kalla mig för Polly. 
 
(Finns det fortfarande något ni undrar så är det bara att fråga. Kram!)

Daniella 🌙

MEN HALLÅ JAG VILL JU VETA VEM DU ÄR

2014-02-11 | 00:40
http://vapenbroder.blogg.se/
Daniella 🌙

Ps. någonting som man (jag) stör sig på, är att bilden hamnar under namnet men över texten. det kanske bara är jag, men.

och sen tror jag många uppskattar granskade kommentarsfält, då kan man skriva saker som bara du kan läsa ^^

Svar: tack för feedback! har försökt åtgärda både det ena och det andra nu. säg gärna till om du kommer på något mer :)
bulldozer.blogg.se

2014-02-11 | 00:49
http://vapenbroder.blogg.se/

Tusen och åter tusen tack för era fina kommentarer, hjärtan.


 
Namn:
     Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: